Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

Το τέλος του 2020 θα φτάσει το τρένο από το Κίάτο στη Ροδοδάφνη και 2021 στην Ρίο

ΟΣΕ: Επιφανειακή χάραξη για να φτάσει γρήγορα το τρένο στην Πάτρα
Σε θέση υλοποίησης μπαίνουν οριστικά 8 νέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα από την ΕΡΓΟΣΕ. Μεγάλος στόχος είναι η ολοκλήρωση του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ αλλά και έργα ηλεκτροκίνησης στη Θεσσαλία. Οι δημοπρατήσεις έργων με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Προγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ πρόκειται για ξεκινήσει από τον ερχόμενο Απρίλιο και να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2019.
Συνολικά 8 projects με 518 εκατομμύρια ευρώ έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα κατασκευαστούν τα επόμενα 6 χρόνια. Τα έργα αυτά ενδιαφέρουν σημαντικές τεχνικές και προμηθευτικές εταιρείες που θα διεκδικήσουν κομμάτι από την πίτα αυτή και η μάχη που θα δοθεί αναμένεται σκληρή.
 Το πρόγραμμα δημοπρατήσεων στην γραμμή Πελοποννήσου όπως ισχύει μέχρι σήμερα από την ΕΡΓΟΣΕ και παρουσιάζει σήμερα,  μεταξύ άλλων το ypodomes.com.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2017- ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ - ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ. Πρόκειται για το τελικό έργο στο τμήμα αυτό. Έχει 60εκ.ευρώ κόστος και η διάρκεια των έργων είναι 26 μήνες. Συνολικά η γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο) θα λειτουργήσει το 2020.
ΙΟΥΛΙΟΣ 2017- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔ/ΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (ΣΚΑ) - ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ - ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ (ΕΠΙΔΟΜΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ). Πρόκειται για την τελική εργολαβία που ολοκληρώνει τα έργα και σε αυτό το τμήμα. Έχει 60εκ.ευρώ κόστος και η διάρκεια των έργων είναι 30 μήνες. Συνολικά η γραμμή Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος αναμένεται να λειτουργήσει στο τέλος του 2020.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018- ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΑΣ ΔΙΠΛΗΣ ΣΙΔ/ΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (ΣΚΑ) - ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ - ΡΙΟ (ΕΠΙΔΟΜΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ, ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ). Πρόκειται για το τελικό έργο που θα φέρει το ηλεκτροκίνητο τρένο στην πόρτα της Πάτρας. Έχει κόστος 35εκ.ευρώ, είναι το μικρότερο έργο αυτού του προγράμματος και έχει διάρκεια υλοποίησης 24 μήνες. Τα πρώτα τρένα αναμένεται να τρέξουν πάνω στις ράγες του τμήματος το 2021.
Από τα παραπάνω έργα μπορεί να γίνει αντιληπτό ότι απουσιάζει το έργο Ρίο-Πάτρα. Αυτό, γιατί προς το παρόν δεν υπάρχει ούτε οριστική χάραξη, ούτε οριστικές μελέτες. Το έργο αυτό είτε θα μπει στο ΕΣΠΑ σε κάποια αναθεώρηση του προγράμματος είτε θα ενταχθεί στο CEF (εφόσον είναι ώριμο και εφόσον τα καταφέρει).
Πήγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com